FANDOM

Enchantix

Enchantix.

Enchantix je finální podoba víly, ačkoli ne konečná proměna. Jejím získáním se víla stává Vílou ochránkyní a její povinnost je chránit svou planetu a pomáhat ostatním.

Byla představena ve 3. sérii, kdy ji Winx musely obdržet aby mohly porazit Valtora.

Předchozí Proměna: Charmix

Verze pro čarodějky: Disenchantix

Následující Proměna: Believix

Jakmile jí víla dosáhne, otevírá se pro ní nekonečné množství dalších proměn, které může získat. Enchantix umožňuje využívat silnější kouzla, stejně jako Vílí Prach, který má víla na křídlech a lahvičce na krku. Vílí prach jí dává možnost miniaturizace, léčení a zlomení temných kouzel. Pokud víla dokáže obětovat svůj život pro záchranu někoho z její planety, získá jej. Jedinou výjimkou je Bloom, která jako strážkyně Dračího ohně může této proměny dosáhnout i bez záchrany, pouze meditací a vírou v sebe, ale tato proměna je neúplná a její síla nestálá. Bloom tedy nemohla používat miniaturizaci do doby, než získala kompletní proměnu (tu získala ve filmu Výprava do Ztraceného Království).

Schopnosti

Tato proměna dělá vílu kompletní. Jejich křídla začnou produkovat Vílí Prach, jednu z nejmocnějších substancí ve vesmíru a dostane jej také v lahvičce na krku. Vílí Prach víle umožňuje se zmenšit a léčit, ale nejdůležitější schopností Vílího Prachu je síla zlomit mocná temná kouzla.

Enchantix rovněž umožňuje vílám přístup k mnoha vyšším proměnám jako Believix nebo Sirenix. Ty mohou být získány pouze ve specifických situacích nebo pro jen určitou misi a dá jim větší magickou sílu než víly na Charmix nebo Enchantix úrovni.

Oblečení

Oblečení je v této podobě "vílí", komplikované a často vrstvené. Víly jsou dokonce nalíčené, prodlouží se jim vlasy a mají složité účesy. Místo bot mají jakoby žabky, ale bez podrážky a ovázání až ke kolenům. Jejích křídla se zvětší, třpytí se a mají na nich zavěšené ozdoby. Kromě vílího prachu mají velmi často šperky, např. korunky, náramky atd. Mají celkově světlejší barvy oblečení (vlasy mohou změnit odstín).

Vílí Prach

Vílí Prach je dodatečná schopnost Enchantix proměny. Vílí prach je obsažen primárně v křídlech, ale každá víla má ještě lahvičku s ním na krku jako přívěsek. Víla může využít oboje.

Winx jej využívají ve 3. a 4. sérii většinou k poražení temných kouzel.

Hlavní síla Vílího Prachu je schopnost negovat temná kouzla a léčení nejen těla, ale i srdce. Prach rovněž dokáže absorbovat některé útoky, jak to bylo ukázáno s Bloom. Méně využívanou schopností je rovněž očištění srdce od temnoty a odemknutí vílí miniaturizace.

Lahvička se odejme z krku, víla ji vezme a začne vytvářet symbol její síly.

Galerie

Proměny
Víly: WinxCharmixEnchantixBelievix (ZoomixTracixSpeedixSophixLovix)HarmonixSirenixBloomixMythixButterflixTynix
Čarodějky: GloomixDisenchantixTemný SirenixTemné Čarodějky